6 Sommarrysare Du Inte Får Missa!


Publicerad 2015-06-03 kl 18:57:00 | Kreativt & Vardag, Tips & tricks | Permalink
                                     OBS: KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!                                       
 
 
Sommarlovet närmar sig för varje dag, och något som är så otroligt mysigt att göra är att krypa ihop i soffan och se på skräckfilm med sina nära och kära. Här får ni sex stycken skräckfilmer som jag verkligen tycker om!
 
The Conjuring
Filmen The Conjuring handlar om Ed och Lorraine Warrens mest dolda fall. De jobbar med andeutdrivning. Just detta fallet handlar om en fembarnsfamilj som flyttar till ett hus. Familjens pappa hittar en gömd källare i huset med många äldre och kusliga saker i. Många hemska och obehagliga saker händer i huset och med familjen. Paret Warren inser att detta fallet är väldigt farligt, men innan de kan göra en andeutdrivning måste de samla ihop bevis och bli godkänd av kyrkan.
 
Denna filmen är baserad på en verkligen händelse som är upplevd av Ed och Lorraine Warren på riktigt. Filmen är verkligen bra och läskig. 
★★★★★
 
Campfire tales
Fyra ungdomar kör av vägen mitt i natten. Medan de väntar på att någon ska hitta dem finner de ruiner från en gammal kyrka, där de sitter och berättar spökhistorier för varandra. 
 
Denna filmen är perfekt för den som har ganska lätt för att bli rädd. Det är en lagom skräckfilm med många skräckhistorier i en.
★★★★☆
 
The Evil Dead
Några ungdomar hyr en stuga mitt ute i skogen. De åker dit med bil och där hittar de en bok som de inte borde ha läst högt ur. En efter en förvandlas de till demoner. Kommer någon av dem att överleva? OBS: gamla versionen, ej nya!
 
Denna filmen är verkligen bra! Den är riktigt läskig, särskilt den scenen då demonen försöker komma upp från källaren.
★★★★★
 
Creepshow
I Creepshow finns det många olika spökhistorier som berättas under filmens gång. Creepshow är skriven av Stephen King. Alla filmerna är väldigt bra och har bra handlingar. 
★★★★☆
 
Drag me to hell
En kvinna vill bli högre uppsatt i sitt bankjobb, så hon nekar motvilligt en äldre kvinna som behöver hjälp med sin ekonomi. Den äldre kvinnan blir förbannad och kastar en förbannelse över henne. När hon försöker få kvinnan att häva förbannelsen, så kommer en vändning i det hela som gör det så mycket svårare för henne än hon trodde.
 
Denna filmen är riktigt bra! Väldigt spännande, men vissa effekter är så överdrivna att man nästan skrattar istället för att skrika.
★★★★☆
 
The Amityville horror (Huset som Gud glömde)
En familj flyttar in i ett hus. Ju längre familjen bor i huset, desto mer påverkade blir de. Bl.a blir pappan i familjen bara galnare och dottern har fått en "låtsaskompis" som heter Jodi. Det visar sig att familjen som bodde i huset tidigare sköts ihjäl av den äldste sonen.
 
Filmen är baserad på en verkligen historia. Man kan faktiskt besöka det riktiga huset som ligger i delstaten New York (om man törs). Huset som Gud glömde är en klassiker som man måste se!
★★★★★
 
Det var förfrågat att jag skulle göra ett inlägg om filmtips. Vad vill ni se mer på min blogg? Kom med förslag! :)


Anonym

Vad roligt att du har gjort film tips gör fler om du vill det är väldigt intressant :)

Svar: Vad kul att höra! :D
Matildesign.blogg.se

2015-06-03 20:37:08
Maria

Åh, jag längtar så mycket till våra myskvällar i haapasaari och i år har vi en till skräckfilms nörd nämligen Mi :D

Svar: Haha, ja! Det kommer att bli kul! :D
Matildesign.blogg.se

2015-06-03 20:50:19
Victoria Åhl

Hahaha det är jätteroligt för du och jag har sett alla dem tillsammans XD

Svar: Haha! XD
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://nickenyfikens.blogg.se 2015-06-04 00:20:11



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...