Quilted Mint Nail Art


Publicerad 2014-03-23 kl 14:43:00 | Naglar, Skönhet | Permalink
 
 
Hej! För några dagar sedan målade jag mina naglar. Tumnageln, pekfingernageln och lillfingernageln målade jag med två lager av ett mintfärgat nagellack från Essie. Långfingernageln målade jag med ett lager av ett jättefint silvrigt nagellack från Isadora, sedan lade jag även ett glittrigt nagellack från OPI över det för att få nageln ännu finare. När jag gjorde designen på ringfingret så använde jag ett lite annorlunda verktyg, nämligen plackers (en typ av tandpetare). Först applicerade jag två lager av vitt nagellack från isadora. När nagellacken nästan hade torkat fullt ut satte jag ett matt topplack över det vita. Nu är det viktigt att inte låta det torka för länge för annars kan man inte göra det man tänkte göra. Låt det torka i endast några minuter, sedan ska man göra så många kryssmönster som det får plats på nageln med hjälp av plackers (se bild). Till sist satte jag ut silvriga prickar där strecken möter varandra, applicerade ett topplack och sedan var man klar.
 
 
Dessa nagellack använde jag:
 
1. Natural Nail Base Coat från OPI.
2. OPI Top Coat från OPI.
3. OPI Matte Top Coat från OPI.
4. In true Stefani Fashion från OPI.
5. Tip white 603 från Isadora.
6. Silver Sparkles 651 från Isadora.
7. Mint Candy Apple från Essie.
 
Nu ska jag fara och äta ute på stan med familjen. Ska beställa kebabtallrik. Mums...!


Mikaela

Vad coolt det blev!

Svar: Tack så jättemycket! :DD
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://lmikaela.blogg.se 2014-03-23 15:22:38
Diana

Fint!

Svar: Tack! :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://dianaosterberg.se 2014-03-23 15:57:50
Johanna - A dream as a model ♥

snyggt ju :D Är det dina riktiga naglar?

Svar: Tack! Japp, det är mina egna naglar. Kul att du frågar :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://Jonza.blogg.se 2014-03-28 12:14:27



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...