Pictorial For Back To School: Rope Braid


Publicerad 2014-08-12 kl 19:38:00 | Hår, Skönhet, Tutorials | Permalink
 
Letar ni efter en enkel frisyr som går fort att göra till skolstarten? Det hoppas jag, för idag hade jag tänkt visa er en pictorial på denna Repflätan. Om man vill fixa till sig lite extra på morgonen men har inte så mycket tid på sig är denna fläta perfekt för det. När man har lärt sig att göra den tar den mindre än en minut att göra.
 
 
Börja med att dela upp håret i 2 sektioner. Den sektionen som ligger ytterst om dig är sektion 1 och den närmast dig är sektion nummer 2.
 
 
Börja snurra sektion 2 bort från dig. Om det är för svårt att göra detta med en hand är det bara att släppa sektion 1 och snurra sektion 2 med båda händerna.
 
 
Placera sektion 1 över sektion 2. Nu är sektion 1 närmast dig
 
 
Nu ska du också snurra sektion 1 bort från dig. Det är väldigt viktigt att du snurrar båda sektionerna åt samma håll, annars kommer sektionerna bara sjunka in i varandra.
 
 
Därefter lägger du sektion 2 över sektion 1. Nu är sektion 2 närmast dig igen. Snurra sektion ett bort från dig. 
 
Fortsätt så tills flätan ser ut som på bilden högst upp i inlägget. Klart! En cool frisyr som är lätt att göra lagom till skolstarten. Jag kommer själv att börja skolan nästa vecka, vilket jag hoppas kommer gå riktigt bra.


EMMAWHO

Fint!

Svar: Tack!
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://emmawho.se 2014-08-21 19:10:06
Therese

gud så fint det är! :) måste bara fråga om det är ok att jag får ladda upp en bild du är med på! :)

Svar: Tack! Visst kan du ladda upp en bild jag är med på. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://theresemarjakangas.blogg.se 2014-08-22 16:01:07
kittensarecute.blogg.se

även kallat havana braids ;)

Svar: Okej, visste inte att det hade ett annat namn. Då vet jag det i alla fall. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://kittensarecute.blogg.se/ 2014-09-28 20:35:23



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...