Bloody Wounds Makeup For Halloween


Publicerad 2014-10-30 kl 16:12:00 | Makeup, Skönhet | Permalink
 
 
Imorgon är det äntligen halloween, så idag tog jag och testade lite sminkningar inför morgondagen och fastnade för denna. Älskar verkligen slutresultatet. Jag hade en liknande sminkning förra året, men nu har jag lagt till ett svart läppstift, mer blod och bara svart ögonskugga på ögonlocken.
 
Detta har jag använt: 
 
Ansikte:
Fit me consealer i nummer 
Fake blod från ett halloween makeup kit
 
Ögon:
Nummer 22 Black out från Maybelline New York
Vit ögonskugga från Royal jet set
Ögonfransböjare från Ginatricot
Great lash mascara från Maybelline New York
 
Läppar:
Försvarets extra mjukgörande hudsalva från Apoteket
Nummer 81 Goth från Viva la diva
 
Sår:
Toalettpapper
Flytande latex från ett halloween makeup kit
Nummer 22 Black out från Maybelline New York
Mörkröd ögonskugga från Royal jet set
Fake blod från ett halloween makeup kit
 
Man kan placera ut såren vart man vill. Jag valde att göra en under kindbenet och vid sidan av halsen. 


anonym

Du borde överväga att ha en annan modell när du ska visa sminkningar. Inget illa menat men ditt ansikte passar inte till det... Det är för fyrkantigt och sminkningarna poppar inte utan bara är där.

Svar: Alla människor ser olika ut och jag trivs med att göra sminkningarna på mig, så jag tänker fortsätta att göra det.
Matildesign.blogg.se

2014-11-01 11:02:38
Anonym

Vad har hänt med ditt ögonbryn? :O

2014-11-02 23:21:41
Julia

Coolt! :)

Svar: Tack! :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://juliabenson.weebly.com/ 2014-11-03 19:24:59
Maria

Lyssna inte på den anonyma (fega) kommentaren. Du är super fin och ditt ansikte passar visst till alla tutorials! Det där är bara en människa som sitter framför datorn o skriver anonymt hat för att hen själv har så patetiskt liv. Du är jätte snygg o låt ingen säga nåt annat :)

Svar: Tack så mycket! Vilken fin kommentar! :)
Matildesign.blogg.se

2014-11-09 20:52:52



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...