Välkommen hem, Gustav!


Publicerad 2014-06-23 kl 13:46:00 | Allmänt, Djur | Permalink
Nikon D3000, AF-S Nikkor 18-55mm
 
Det skulle bli en vanlig midsommartripp till Luleå, men när vi for till vår kompis bror och hans familj, mötte vi den här lilla rackaren. Han låg och vilade i en gungstol i deras kök. Mamma blev snabbt förälskad i katten och blev ännu gladare när hon fick veta att ingen hade paxat honom. De skulle nämligen ge bort två av katterna, men inte hittat någon som ville ha Gustav, så vi fick honom. Vi for och köpte bl.a kattmat, kattlåda och kattväska från ÖoB och sedan tog vi hem honom. Som ni kanske redan har förstått så heter han Gustav. Han är en Europeisk korthårig och bara 12 veckor gammal, men redan väldigt bra uppfostrad, gosig och lugn av sig. Han har len och fin päls, dessutom är han orangehårig, vilket jag älskar. Han flyttade hem till oss igår och när han hade vant sig vid huset lite började han att utforska lite. 
 
 Just nu ligger han bredvid mig och vilar och verkar trivas väldigt bra hos oss. Jag älskar verkligen vår lilla Gustav och hoppas att han också gillar oss.


leavanny.blogg.se

Söt! :D

Svar: Ja, visst är han? :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://leavanny.blogg.se/ 2014-06-23 13:49:38
Julia Benson

Åhh! Så söt! Måste komma och hälsa på honom... och dig, haha! :) Förstår verkligen att du tyckte han var jätte söt. Blev väldigt chockad när du ba; "Vi skaffar katt." haha. Krama honom ifrån mig ;)

Svar: Jo, han är verkligen söt! Haha, var själv ganska chockad när jag förstod att vi skulle ta hem honom. ;)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://juliabenson.blogg.se 2014-06-23 15:27:38
Maja!

Åh, sååå söt! :)

Svar: Ja, jättesöt. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://meemyandi.blogg.se 2014-06-23 16:52:27
Sofie Malmberg

Hej! Jag tänkte fråga om du kunde rita något och lägga upp det på bloggen? Med tanke på att du bara lagt upp hår bilden... Jag vill gärna se hur du gör människor och djur!? Är du duktig på manga elr anime?
Jag vill gärna också veta om du har några kompisar som är bra på att rita och har en blogg?? Det skulle vara kul och få läsa om hur dina kompisar är så du kanske kan skriva lite kort och snabbt om dem har bloggar?? Jag vet i alla fall att din kompis Julia har en blogg (vilket jag läst i kommentarena) Men har du kanske en till kompis eller flera som är bra på att rita eller fota och har en blogg?? Skulle vara kul och veta och få en större inblick i ditt liv?!?! Hällsningar Typ ditt största fan!!!! <3

Svar: Jo, såklart kan jag ta och rita något nytt och lägga upp det. Vi får bara ta och se när jag har ork och inspiration att göra det. :) Min favoritsak att rita är människoansikten, men jag är inte något speciellt bra på att rita djur. Mitt sätt att rita vanliga saker är ganska serietidningsaktigt, men mina ansiktsteckningar blir lite mer realistiska eftersom att jag tycker att det är väldigt roligt att rita och jag lägger samtidigt ner mer tid på det. Det är bara Julia av mina kompisar som har fotoblogg, ingen annan. Jag kommer att skriva mer om mig och mitt liv i framtiden, har velat göra det väldigt länge. Det var verkligen roligt att läsa sista meningen i din kommentar, trodde inte att någon gillade min blogg så mycket. Tack!! :D
Matildesign.blogg.se

2014-06-26 16:54:38
Sofie Malmberg

Varför svarade du inte på min kommentar? :'(

Svar: Svarade nyss, loggade in på min blogg för ungefär 20 minuter sedan och har precis publicerat mitt svar till dig :)
Matildesign.blogg.se

2014-06-26 20:46:29
Sofie Malmberg

Ja vad kul att du blev glad över min sista mening !
Och jag är överlycklig att du verkligen tog dig tid till att svara på allt jag skrev!!! Tråkigt att du inte har några fler vänner med fotobloggar :(

Förlåt att jag frågar mer och mer men har du kanske bara nån i familjen eller någon annan vän som bara har en vanlig blogg och skriver om allt möjligt?? Det skulle verkligen vara kul att få läsa lite om hurdana vänner du har... du vet så att man verkligen dyker in i din personlighet!!

P.s min syster skriver speciella upplägg på hennes nya hemsida (som inte är öppen än) och är en journalist eller vad det nu heter haha... ja men och hon säger att om ett drygt halvår så kommer du vara större i cyber världen typ nått sånt och då skulle hon gärna vela ha dig i sitt första inlägg på hemsidan!!! (Det var jag som tipsade henne) Hon är 16 år snart 17 och jobbar halvtid som fotograf!! Hon heter Liv Malmberg och har skrivit några olika engångs tidningar som finns i affärer... Och ja det hon undrar helt enkelt är om du är intresserad?? Som sagt så är hennes hemsida klar om ett halvår och att det borde tydlingen vara bra god tid för dig att få mer publicitet och sånt! Hon undrar även om dina vänners bloggar så att hon kan prata med dem och berätta hur du är! Hon vill även ha fler 11-14 åringars bloggar för att bli ett bra inlägg på hennes hemsida... Så det ända du behöver göra för att vara med är att svara JA eller Nej Du får även en månad på dig att fundera över valet!! Tänk noga!!
Nu i början så kommer du och Liv att ha kontakt via mig!!

Svar: Jag ska ta och fundera över det, och jag vill bara lämna ut Julias blogg. Jag har mest kontakt med Julia och jag tror inte någon annan vill lämna ut sin blogg. Hon är ärlig och jättesnäll. :)
Matildesign.blogg.se

2014-06-27 00:36:41
Sofie Malmberg

Ja det var verkligen synd att bara Julia finns men min syster kommer eventuellt att kontakta henne på något sett... Men du skrev att du bara "vill" lämna ut Julias blogg betyder det att du har en till kompis med blogg?? För jag kommer ihåg en kommentar du fick av en kompis som Hette typ Viktoria eller nått sånt jag vet inte det var så längesen men hursomhelst så satte hon en länk på en blogg och då undrar jag om det är din kompis med tanke på att ni tydligen pratade om nått knäppt!! Så är det din kompis??

Svar: Jo, hon är min kompis. Fast hon har flyttat och vi har inte så mycket kontakt någon mer. Så om ni ska kontakta någon av mina kompisar så får ni kontakta Julia. :)
Matildesign.blogg.se

2014-06-27 11:25:38
Sofie Malmberg

Åhh vad hemskt att hon har flyttat... Men varför har ni inte kontakt något mer?? Men pkej vi eller ja Liv konatktar bara Julia i såna fall... Är Julia din BFF eller var Viktoria det??

Svar: Jag vill helst inte gå in på varför jag och Victoria inte har någon kontakt någon mer. Jo, Julia är min bästa vän. :)
Matildesign.blogg.se

2014-06-27 21:50:16
Therese

Så söt katt! :)

Svar: Ja, han är så fin! :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://theresemarjakangas.blogg.se 2014-07-12 21:51:09
Therese

Jo Matilda du har kommit med på en av mina bilder från classic motor meet! :)

Svar: Har jag? Haha, ska blogga om Classic Motor Meet i ett senare inlägg. Var in på din blogg och märkte mig inte. Ska kolla. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://theresemarjakangas.blogg.se 2014-07-13 21:16:50
Matildesign

Till Sofie Malmberg:
Tack så mycket för att du gillar min blogg så mycket och ville att din syster skulle skriva om mig, men jag känner att min blogg kanske behöver vara lite större för att skrivas om på internet. Om någon vill skriva om mig på internet så är det helt okej, men då vill jag gärna veta den personens hemsida, hur personen ser ut och veta vem den personen är. Vi får se om några fler gillar min blogg och börjar följa mig i framtiden. Tyvärr så tackar jag nej till erbjudandet, men fortsätt gärna att titta in på min blogg. :)


Blogg/Hemsida: http://matildesign.blogg.se 2014-07-16 23:08:13



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...