Blå accent nagel


Publicerad 2014-05-27 kl 17:56:00 | Naglar, Skönhet | Permalink
 
Hej! I torsdags hade jag riktigt svårt att komma på vad jag skulle göra för naglar. Dagen efter skulle jag uppträda utomhus med alla skolor i kommunen, så jag tänkte piffa upp naglarna för detta tillfälle. Efter en stund så tog jag tillslut fram mitt Liquid sand nagellack från OPI och målade alla fingrar förutom ringfingret på vänster hand med det nagellacket. Ringfingret målade jag i silver och glittrade till det med ett tunt lager silverglittrigt nagellack. Sedan tog jag fram mitt svarta nagellack. Jag skrapade av ganska mycket av nagellacket från penseln för att få en liten mängd svart på penseln och målade ett svart kors på nageln. Därefter gick jag tillbaka till det blåa nagellacket och målade ett mindre kors på det svarta korset och "L" liknande mönster runtom korset. Avslutade sedan designen med ett topcoat.
 
Dessa nagellack använde jag:
Natural Base Coat från OPI
OPI Top Coat från OPI
Kiss Me At Midnight från OPI
Silver Sparkles från Isadora
In True Stefani Fashion från OPI 
Nummer 39 från Depend
 
PS: Egentligen ska man inte lägga ett topplack över Liquid sand nagellack, men jag ville inte ha så skrovliga naglar. Jag satte på topcoatet för att släta ut nagellacket. Om ni vill ha full effekt på skrovliga nagellack ska ni inte sätta på ett topplack över nagellacket!


pineapple resort

Snyggt!

Svar: Tack! :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://www.pineapple-resort.com 2014-05-27 19:52:02
❤wilmaalsterlund

Sjukt snygga naglarna blev!! Älskar den blåa färgen:)

Svar: Tack! Gillar också färgen väldigt mycket! :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://wilmaalsterlnds.blogg.se 2014-06-08 18:37:57



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...