Min Hårolja


Publicerad 2014-04-24 kl 16:16:00 | Hår, Skönhet | Permalink
 
Hej! Idag hade jag tänkt visa er vad jag brukar ha i håret ibland, nämligen hårolja. Håroljan som jag använder kommer från Schwartskopf och är för tjockt hår (finns även för tunt hår). När jag ska sätta det i håret brukar jag ta en liten klick olja i handen, gnugga det mellan händerna och applicera det ungefär där huvudet slutar och arbetar därefter nedåt över resten av håret. Håroljan gör så att håret skiner mer och känns väldigt mjukt och lent. Denna håroljan luktar även väldigt gott enligt mig, men man ska tänka på hur mycket man sätter i håret.
För mycket hårolja kan göra så att håret ser väldigt fettigt ut. Jag köpte min hårolja på hårsalongen jag brukar vara hos, så jag hoppas att oljan finns på en salong nära dig om du är intresserad.
 
Jag har även hört att man ska sätta i håroljan när håret fortfarande är lite småfuktigt, men om man sätter i en måttlig mängd med olja i håret så blir det fint fast håret är torrt. Jag föredrar själv båda allternativen, de gör sig riktigt bra i håret enligt mig. :)
 


Julia

Nice! Kanske också borde ta och köpa mig en hårolja!

Svar: Haha, vem vet? Kanske du gör det. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://juliabenson.blogg.se 2014-04-24 16:32:58
Jolin Berg

Den ska jag nog prova! Har extremt lockigt hår och det blir oftast väldigt tort och går av, tror du den skulle kunna hjälpa att återfukta mitt hår? :)

Svar: Jag vet inte riktigt hur håroljan reagerar på ditt hår, men om du vill ha någonting som säkert hjälper ditt hår att bli starkare och mer hälsosamt så borde du vända dig till närmaste hårsalong. De kan säkert hjälpa dig att hitta något som passar just ditt hår. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://jolinberg.se 2014-04-24 17:18:19
Emilia Sjödin

Hej! Vill du göra ett bloglovin byte med mig? :) Kram

Svar: Nej tack, jag vill inte göra bloglovin byten. Inget illa menat, kram på dig med! :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://emiliasjodin.blogg.se/ 2014-04-28 18:34:48



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...