Månadens favoriter: Juli


Publicerad 2014-07-31 kl 17:15:00 | Allmänt, Naglar, Skönhet | Permalink
 
 
 
Nu ska jag ta och visa mina favoritnagellack under juli månad. Under denna månad har jag haft hela 10 nagellack som jag har tyckt lite mer om än mina andra. 
 
Vi börjar med Oriflames The One nagellack som finns på första bilden. Ett fint kopparsilvrigt nagellack som även har lite smått glitter i sig. Jag har använt nagellacket i denna designen. Bredvid den står det nagellacket som har varit med hittils i ALLA mina Månadens Favoriter. Nagellacket heter In true Stefani fashion och är från OPI. Nagellacket är väldigt fint, silvrigt och har både små och stora holografiska glitter i sig. Har använt den i t.ex denna designen.
 
Det första nagellacket på andra bilden är från Isadora i färgen Tip white 603. Jag gillar krämiga nagellack som är heltäckande, och det blir det här nagellacket med två lager av lack. Jag har bl.a använt det här nagellacket i denna designen. Det andra nagellacket är från OPI och är i färgen Do you lilac it?. Jag gillar den lila färgen och har använt detta nagellack i denna designen.  Det tredje nagellacket är från Depend och har nummer 404. Jag älskar verkligen denna ljusblåa färgen, den är så underbart vacker. Det sista nagellacket för den bilden är också från Depend och har nummer 39. Ett helt okej svart nagellack som jag bl.a har använt i denna och denna designen.
 
Det första nagellacket på tredje bilden är från Maybelline Color Shows Bleached Neons kollektion och är i färgen Chic chartreuse. Ett blekt neongrönt nagellack som passar väldigt bra till sommaren. Det andra nagellacket är ett ljusrosa, lite skimrigt nagellack. Det kommer från OPI och är i färgen Chic from ears to tail. Jag har använt detta nagellacket i denna designen.
Det tredje nagellacket är faktiskt omköpt. Det kostade egentligen nästan 40 kr, men jag köpte den för 20 kr. Jag behövde ett nytt gult nagellack, men tyvärr står det inte vad den heter på förpackningen. Jag vet bara att det kommer från Miyo och är i en ganska bra gul färg. 
 
Det sista nagellacket för denna månad är faktiskt ett topcoat. Nagellacket kommer från Seche Vite som är ett väldigt populärt överlack just nu. Seche Vite har vunnit en massa olika priser för bästa topcoatet, så jag tyckte att det var dags att testa det. Jag har inte den riktiga flaskan, utan jag har en liten tester på denna. Jag tycker själv att topcoatet gör så att naglarna glänser fint och är i allmänhet ett bra överlack, men jag måste ändå säga att jag tycker att topcoatet också luktar ganska starkt, men det försvinner sedan när topcoatet har torkat. Jag använde topcoatet i denna designen. Jag har alltid brukat använda OPIs topcoat, men nu har jag börjat skifta mellan de två istället eftersom att båda funkar riktigt bra. :)


MATILDA

snygga lack :D

Svar: Jepp, de är riktigt fina. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://matildays.se 2014-08-11 08:34:56



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...