Min nya kamera!


Publicerad 2014-12-31 kl 15:04:14 | Fotografi | Permalink
Äntligen! Nu har jag fått min nya systemkamera! Detta var en sen julklapp som jag fick hämta ut igår. Kameran heter Nikon D5200 och jag tycker mycket om den. Jag ville ha en ny kamera med filmfunktion eftersom att det inte gick att filma med min gamla kamera. Dock går det bara att filma i 20 minuter, men det ska nog gå bra ändå.
 
Till utseendet liknar den mycket min gamla kamera, som då var en Nikon D3000. Fast denna har bl.a utvikbar skärm (som jag ÄLSKAR), ett skönare klickljud, en annan layout och filmfunktion.
 
Jag hoppas att ni har en fortsatt bra nyårafton. :)


Julia

Åhh! Hoppas du är nöjd med den :)

Har förresten skickat sms till dig. Tycker du borde checka telefonen ;)

Svar: Jättenöjd! Ska kolla telefonen när jag har laddat den... Hehe... ;)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://juliabenson.weebly.com/ 2015-01-02 18:04:42
Ellen

åh vad roligt med en ny kamera! Nu har du mycket nytt att lära dig igen! ;) det finns enkomma minneskort för att filma bara att fråga på Elgiganten helst minst 16 GB och det ska stå 10 i en liten rundring på sidan! Hoppas du förstår vad jag menar, lycka till med nya kameran!

Svar: Tack så mycket! Så det finns sådana minneskort? Det visste jag inte, men jag tror att jag håller mig till minneskortet på 16 GB som jag också fick i julklapp. :)
Matildesign.blogg.se


Blogg/Hemsida: http://norell.blogg.se 2015-01-03 14:22:07



Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-mail: (valfritt och publiceras inte)

Blogg/hemsida: (valfritt)

Kommentar:


Välkommen till Matildesign.blogg.se!
Jag heter Matilda, är 15 år och bor i en liten by i Norrbotten. Jag är en tjej med många intressen, t.ex nail art, fotografi, makeup, mode och retro. Allt detta och lite till finns som en bra blandning på min blogg!

Hoppas att ni har kommit för att stanna!


Follow





Jag fotar med min Nikon D5200 som har ett AF-S Nikkor 18-55mm objektiv.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...